نام یک استقلالی و پرسپولیسی در پرونده فساد مس؟ پخش زنده بازی النصر و الهلال در لیگ عربستان (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بحران در بارسلونا| ژاوی می‌رود یا لاپورتا؟ افشای جزئیات جدید از فساد در پرونده مس رفسنجان| سکه‌های مشکوک! عزیزی خادم نمی‌تواند به فدراسیون فوتبال برگردد آپشن‌های سنگین آجورلو وتو شد مدیران فاسد برای همیشه از فوتبال محروم می‌شوند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی تراکتور و مس رفسنجان (۲۷ اردیبهشت) | نویدکیا به تراکتور هم رحم نکرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صعود طلایی‌پوشان به نیمه‌نهایی رئیس کمیته داوران و کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال برکنار شدند پخش زنده بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی تراکتور و مس رفسنجان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین توخل – بایرن مونیخ؛ دوباره جدی شد! سازمان بازرسی مانع پرداخت آپشن‌های دوره آجورلو شکست والیبالیست‌های ایران مقابل برزیل حذف کیانی از تکواندو قهرمانی آسیا هوادارن پرسپولیس هفته آخر هوادار پیکان در قزوین می‌شوند| استقلال به ورزشگاه خالی راضی می‌شود؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی نیوکاسل و منچستریونایتد| برد تن‌هاخ در برابر رقیب همیشگی
سرخط خبرها

بررسی وضعیت نمایندگان والیبال مشهد در لیگ کشوری| راه مشهدی‌ها از هم جدا شد

  • کد خبر: ۵۴۷۸۰
  • ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
بررسی وضعیت نمایندگان والیبال مشهد در لیگ کشوری| راه مشهدی‌ها از هم جدا شد
«اشتادسازه» و «آریا‌مقام»، دو نماینده مشهد آماده مرحله نهایی لیگ والیبال بانوان کشور هستند.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ بعد از گذشت یک هفته از پایان مرحله اول رقابت‌های والیبال لیگ دسته‌یک بانوان، فدراسیون، قرعه‌کشی مرحله بعدی را انجام داد و ۲ تیم مشهدی حریفان خود را شناختند. مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های دسته‌یک بانوان سال‌۹۹ از روز سه‌شنبه دوم دی با حضور ۱۵ تیم به‌صورت متمرکز در ۳ شهر آغاز شد.
 
دور مقدماتی این رقابت‌ها، با برگزاری ۳۰ دیدار در ۳ گروه در شهر‌های مشهد، یزد و اصفهان به‌مدت ۵ روز پیگیری شد. امسال مشهدی‌ها ۴ نماینده در این دسته داشتند و فدراسیون برای کاهش رفت‌وآمد تیم‌ها، مشهدی‌ها را در گروه «الف» و مشهد را نیز میزبان اعلام کرد که در‌نهایت از این گروه ۳ تیم اشتادسازه مشهد، آریا‌مقام پارس مشهد و پاس گرگان به مرحله بعدی صعود کردند.

صعود ۳ تیم از گروه مشهدی‌ها

در‌واقع آریا‌مقام پارس مشهد با ۴ پیروزی و بدون شکست سرگروه و اشتادسازه مشهد با ۳ پیروزی و یک شکست نایب‌قهرمان شد و هر ۲ تیم به مرحله بعد صعود کردند. تیم پاس گرگان با ۲ برد و ۲ باخت سومین تیم گروه «الف» شد. ابومسلم شهر بهشت مشهد یک برد و ۳ باخت را به نام خود ثبت کرد و چهارم شد و در‌نهایت تیم استعداد پویا مشهد با بازیکنان نوجوان خود بدون کسب پیروزی، با ۴ شکست در انتهای‌جدول قرار گرفت. ابومسلم و استعداد پویا از دور مسابقات حذف شدند.۲ تیم اشتادسازه و آریا‌مقام به‌صورت قطعی صعود کرده بودند و در گام آخر هنوز گرگان برای حضور در مرحله بعد شانس داشت.
 
فدراسیون قرار شد از بین ۳ تیم سوم گروه‌های «الف»، «ب» و «ج» ۲ تیم برتر را که نتیجه بهتری کسب کرده‌اند، برای حضور در مرحله بعدی معرفی کند که با بررسی آمار، تیم‌های آمادای همدان با ۲ برد و ۷ امتیاز از گروه سوم و پاس گرگان با ۲ برد و ۶ امتیاز از گروه اول با کسب عنوان بهترین‌های رتبه سوم به مرحله نهایی لیگ دسته‌یک بانوان راه یافتند. همچنین مس رفسنجان با ۴ برد و جوانان زرتشتی با ۳ برد از گروه دوم، ریف اصفهان با ۴ برد و سامسونگ قائمشهر ۲ برد از گروه سوم با کسب رتبه‌های اول و دوم به مرحله دوم مسابقات صعود کردند.

راه مشهدی‌ها از هم جدا شد

قرعه‌کشی مرحله نهایی لیگ دسته‌یک بانوان، به‌صورت وبینار برگزار شد تا تیم‌های شرکت‌کننده در این مرحله حریفان خود بشناسند. مرحله دوم لیگ دسته‌یک بانوان، به‌صورت متمرکز در ۲ گروه زیر برگزار خواهد شد و از هر گروه ۲ تیم برتر به مرحله نهایی صعود خواهند کرد. ابتدا قرعه‌کشی بین ۳ تیم صدرنشین صورت گرفت. در یکی از گروه‌ها ۲ صدرنشین باید هم‌گروه می‌شدند و تیم اول دیگر به‌تن‌هایی در گروه دیگر قرار می‌گرفت. براساس قرعه‌کشی انجام‌شده، آریا‌مقام پارس به‌عنوان تیم اول گروه «الف» توانست به‌تن‌هایی سرگروهی گروه D را به دست بیاورد و ۲ تیم ریف اصفهان و مس رفسنجان با یکدیگر هم‌گروه شدند و به‌نوعی کارشان سخت‌تر شد. در مرحله بعدی، دیگر‌تیم‌ها قرعه‌کشی شدند که دیگر‌تیم مشهدی یعنی اشتادسازه در گروه E با ۲ صدرنشین قرار گرفت و با تیم همشهری خود هم‌گروه نشد. به‌این‌ترتیب آریا‌مقام پارس مشهد باید به‌مصاف تیم‌های جوانان زرتشتی، سامسونگ قائمشهر و پاس گرگان برود. ریف اصفهان، مس رفسنجان، اشتاد‌سازه مشهد و آمادای همدان نیز در گروه بعدی قرار گرفتند.

مسیر ناهموار اشتادسازه

با نگاهی به تیم‌های حاضر در ۲ گروه می‌توان پیش‌بینی کرد که تیم اشتادسازه مسیر ناهموار و سختی را برای رسیدن به مرحله نهایی در پیش دارد. اشتادسازه با ۲ تیم صدرنشین هم‌گروه است. مس رفسنجان همچون آریا‌مقام مشهد هر ۴ بازی خود را با امتیاز کامل پیروز شده و رقیب سرسختی محسوب می‌شود. ریف هم ۴ بازی خود را برده است، اما در ۲ بازی این پیروزی را در دست پنجم به دست آورده و در نتیجه ده‌امتیازی است و این نشان می‌دهد که می‌توان برابر این تیم به پیروزی هم فکر کرد؛ ولی تیم آمادای همدان تن‌ها ۲ بازی را پیروز شده است و ۷‌امتیاز دارد و رقیب آسان‌تری برای اشتادسازه خواهد بود و باید از این فرصت مشهدی‌های گروه برای کسب امتیاز استفاده کنند.

کار راحت آریا‌مقام

البته شاید هم یکی از شانس‌ها برای ۲ تیم مشهدی، این بود که با یکدیگر هم‌گروه نشدند تا به‌این‌شکل شانس بیشتری برای حضور هر ۲ تیم مشهدی در مرحله بعدی وجود داشته باشد.
رقیب اصلی آریا‌مقام در این مرحله احتمالا تیم جوانان زرتشتی است که ۳ پیروزی و ۹‌امتیاز کسب کرده‌است. ۲ تیم دیگر بعید است که آریا‌مقام را به چالش بکشند. سامسونگ قائمشهر و پاس گرگان هر دو فقط ۲ پیروزی داشته‌اند و آریا تجربه بازی مقابل گرگان را از مرحله قبل دارد. آریا‌مقام نماینده مشهد است، اما بیشترین تعداد بازیکن غیربومی را در بین تیم‌های همشهری در اختیار دارد. آن‌ها از ۷ بازیکن غیربومی و البته باتجربه در مرحله قبل استفاده کردند.
 
در‌حالی که تیم اشتادسازه اعلام کرد تنها ۲ بازیکن غیرمشهدی دارد و با بازیکنان بومی توانسته است تا این مرحله صعود کند. البته آریا‌مقام از حالا برای حضور در سوپرلیگ فصل آینده برنامه‌ریزی کرده و حتی با بازیکنان مدنظر خود برای لیگ برتر سال‌۱۴۰۰ قرار‌داد بسته است و این نشان می‌دهد در‌هر‌صورت آن‌ها سال بعد لیگ‌برتری خواهند بود. باید دید اشتادسازه می‌تواند سال دیگر همچون هندبال، نماینده لیگ‌برتری در والیبال بانوان داشته باشد یا نه.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->